Mārketings ir katra uzņēmuma un zīmola svarīgākais rīks, jo tas lielā mērā piesaista uzmanību, kā arī potenciālos klientus. Laika gaitā mārketinga stratēģijas, protams, ir attīstījušās. Par visiem mārketinga veidiem uzrakstīt nevaram, tāpēc šoreiz pieturēsimies pie vides mārketinga, kas arī zināms kā ielu mārketings. Uzzināsim, kādi ir populārākie vides mārketinga risinājumi šodien.
Vides mārketings ir viens no pirmajiem mārketinga veidiem, kas zināms jau gadsimtiem. Tas aizsākās ar izkārtnēm, platākiem un reklāmu stendiem. Šodien vides mārketinga iespējas ir ievērojami modernizētas. Piemēram, tiek izmantoti LED ekrāni.
Šajā rakstā aplūkosim, kas ir populārākie vides mārketinga risinājumi un to, kāpēc vides mārketings joprojām ir aktuāls.
Vides mārketinga aktualitāte mūsdienās
Neskatoties uz digitālā mārketinga uzplaukumu, vides mārketings joprojām kalpo par spēcīgu veids, kā sasniegt auditoriju.
Viens no iemesliem par labu vides mārketingam ir tā iespēja sasniegt plašu auditoriju. Vides reklāmas ir efektīvas, jo, kā jau nosaukums vēsta – tās atrodas dažādās vidēs, visbiežāk uz ielas. Vietās, kur apgrozās liels cilvēku daudzums, ir grūti ignorēt reklāmas. Par labu tas nāk uzņēmumiem un zīmola atpazīstamības veidošanai.
Nevar noliegt arī to, ka digitalais mārketings IR ļoti efektīvs. Tomēr, lai nepazudinātu vides mārketingu kā tādu, kāpēc gan nepaņemt digitālo līdzi uz ielas? Vides mārketinga risinājumi var būt arī moderni un laikam līdzi ejoši.
Tagad vides reklāma var ietvert LED ekrānus, kas nodrošina dinamisku saturu un reāllaika atjauninājumus. Turklāt daudzās vides reklāmās tagad ir iekļauti QR kodi vai citas tehnoloģijas, kas ļauj auditorijai mijiedarboties ar zīmolu reāllaikā.
Populārākie vides mārketinga risinājumi
Esam apskatījuši, kas ir, mūsuprāt, populārākie vides mārketinga risinājumi mūsdienās. Tādi, ko varam sastapt gandrīz visur, kur dodamies savās ikdienas gaitās pa pilsētu.
Āra reklāmas stendi
Reklāmas stendi ir klasisks vides mārketinga veids, kas joprojām arī paliek par vienu no efektīvākajiem reklāmas risinājumiem. Un ir skaidrs, kāpēc – tas sasniedz lielu auditorijas skaitu, kā arī reklamēšana notiek 24/7. Ja salīdzina ar TV vai radio reklāmām, vides reklāmu stendi tiek rādīti visas dienas garumā.
Kopumā jau reklāmas stendi ir laba vides mārketinga ideja tāpēc, ka tie ir labi redzami, elastīgi un spēj sasniegt plašu auditoriju. Tie var būt dažādos izmēros, lielumos, un redzami tādās vietās kā parkos, lielākās pilsētās virs ielām, kā attēlots attēlā, kā arī tepat Latvijā bieži vien redzami šoseju malās.
Reklāmas stendi ir saprātīgs un loģisks ieguldījums uzņēmumiem, kas vēlas popularizēt savu zīmolu vai produktus.
Vidē intergrēta reklāma
Par vidē integrētu reklāmu bieži vien sauc arī par ielu mārketingu, jo galvenā reklāma tiek rādīta uz dažādiem ietves elementiem. Šādas reklāmas ir redzamas, piemēram, autobusu pieturās, uz soliņiem, autobusiem, preču pārvadāšanas auto un uz kioskiem, kas atrodas uz ietvēm un citās publiskās vietās.
Vidē integrētu reklāmu mārketingu var balstīt uz konkrētiem rajoniem vai demogrāfiskajām grupām. Piemēram, reklāmdevēji var izvēlēties izvietot savu reklāmu uz autobusu pieturām konkrētās pilsētas daļās vai vietās ar lielu gājēju plūsmu. Tas ļauj uzņēmumiem mērķēt uz konkrētu auditoriju un tādā veidā arī palielināt reklāmas efektivitāti.
Tas ir lielisks veids, kā sasniegt cilvēkus, kuri ir savās ikdienas gaitās vai gaida sabiedrisko transportu. Jo īpaši jau gaidot sabiedrisko transportu – tad nav citas izvēles, kā vien stāvēt vai sēdēt uz vietas. Gribi vai negribi, bet kāda reklāma paliks atmiņā. 🙂
Digitālie jeb LED ekrāni
Viens no modernākajiem vides mārketinga veidiem mūsdienās bez šaubām ir LED ekrāni. Tie var būt dažādos izmēros, tomēr parasti tie ir visai lieli, spilgti un noteikti uzkrītoši.
Tajos var attēlot augstas kvalitātes video un attēlus, tāpēc tie ir efektīvs veids, kā piesaistīt cilvēku uzmanību un radīt paliekošu iespaidu. Galvenā to priekšrocība ir tāda, ka LED ekrānos var attēlot dinamisku saturu, piemēram, video un animācijas, kas var palīdzēt palielināt auditorijas iesaisti.
Līdz ar to reklāmdevēji var izmantot šo elastību, lai radītu vizuāli pievilcīgas, izklaidējošas reklāmas, kuras skatītāji labāk atcerēsies.
Partizānu mārketings
Angļu valodā zināms kā guerilla marketing, partizānu mārketings ir viens no, mūsuprāt, interesantākajiem reklāmas veidiem. Tā ir mārketinga stratēģija, kas ietver netradicionālu un bieži vien lētu taktiku, lai reklamētu savu zīmolu vai produktu.
Partizānu mārketinga mērķis ir radīt sava veida ažiotāžu – lai cilvēku būtu šokēti, pārsteigti, reklāmu ilgi atcerētos un stāstītu par to citiem. Tā visbiežāk ir vienīgā reklāma, ko, redzot uz ielas, noteikti gribētos nofilmēt un ielikt savā soctīklu storijā, piemēram.
Daži piemēri partizānu mārketingam var būt ielu māksla ar dažādiem graffiti paņēmieniem, zibakcijas ar dejām un izrādēm, un virālas (viral) sociālo plašsaziņas līdzekļu kampaņas. Tās bieži vien ir veidotas tā, lai būtu saistošas un auditorijai interaktīvas.
Šie ir, mūsuprāt, populārākie vides mārketinga risinājumi mūsdienās!
Vides mārketings arī 2023. gadā joprojām ir aktuāls un efektīvs veids, kā sasniegt savu auditoriju. Izmantojot radošas stratēģijas, tādas kā LED ekrāni un partizānu mārketings, zīmoli var palielināt savu atpazīstamību un iesaisti patērētāju vidū, kamēr viņi dodas savās ikdienas gaitās.
Apskati arī mūsu rakstu par to, kas ir Top ūdens pudeles. Arī tur lielie zīmoli bieži vien pārsteidz ar foršām reklāmām!