Labākais veids pilnīgai relaksācijai

Kad dzīve rit savā steigas piepildītajā tempā, mēdzam aizrauties ar darbiem un pilnībā aizmirstam par atpūtu. Reizēm nemaz prātā neienāk, ka uz brīdi ir jāpaņem pauze un jāparūpējas par sevi. Bieži jaucam atpūtu ar slinkošanu, jo šķiet, ja veltīsim laiku relaksācijai, viss svarīgais paskries mums garām. Taču, esot konstantā spriedzē un stresā, darbu kvalitāte zūd un beigās uzvarētājs nav neviens.

Stress, protams, nav slikts pavisam visur un vienmēr. Dažreiz tā ir veselīga adrenalīna deva, kas ir tikai pašsaprotama. Mēdz teikt, ka tas ir pat slikti, ja pirms svarīgas uzstāšanās vai darba prezentācijas tevī nav ne kripatas satraukuma. Tas visticamāk nozīmē vien to, ka tevī par šo tematu ir zudusi interese, un tas noteikti ne par ko labu negalvo. Taču tas nenozīmē, ka pastāvīgam satraukumam, stresam, panikas lēkmēm un elpas trūkumiem ir jābūt daļai no ikdienas dzīves.

Dažreiz produktīvākā lieta, ko tu vari izdarīt, ir nedarīt neko. Uzkrāt spēku, atgūt enerģiju un mesties darbos ar lielāku sparu un apņēmību. Lai arī ir daudzas metodes, kā cīnīties ar stresu, viens no labākajiem veidiem relaksācijai ir foutinga procedūra.

Kāpēc relaksācija ir svarīga?

Stresa līmeņa kontrolēšana ir ļoti svarīga, jo pārlieku liels stresa līmenis var novest pie nopietnām veselības problēmām. Veselības traucējumu pazīmes kā galvassāpes, saspringta kakla un plecu zona, galvas reiboņi, nogurums un zema miega kvalitāte liecina par to, ka laiks atpūsties. Turklāt stress slikti ietekmē ne vien fizisko, bet arī garīgo veselību.

Paaugstinoties kortizola jeb, vienkāršāk runājot, stresa hormona līmenim, negatīvi tiek ietekmēta smadzeņu darbība. Tās rezultātā pasliktinās koncentrēšanās spējas, lēmumu pieņemšana šķiet kā īsts labirints un pat visparastākās smadzeņu funkcijas sāk palikt par apgrūtinājumu. Ja ar šo vēl nav gana, ķermenis stresa laikā izjūt arī emocionālās saslimšanas sekas – aizkaitinātību, zemu pašapziņu, trauksmi un pat depresiju. Pārstrādājies cilvēks stresa ietekmē var kļūt agresīvs, kā arī palielinās iespēja izvairīties no problemātisku situāciju risinājumiem, komunikācijas prasmju pasliktināšanai, kaitīgo ieradumu uzsākšana.

No visiem šiem simptomiem iespējams izvairīties, ja vien atrod laiku relaksācijai un mirkli fiziskai un garīgai atpūtai no visa satraucošā.

Relaksācijas veidi mierpilnākai ikdienai

Regulāra relaksācijas praktizēšana ikdienā ir veids, kā pārvaldīt un kontrolēt savu stresa līmeni. Kad notiek relaksācija, asins cirkulācija ķermenī uzlabojas un sniedz mums vairāk enerģijas. Tas palīdz mums justies mierīgākiem un atbrīvot prātu, kas sniedz papildus labsajūtas bonusus – pozitīvu domāšanu, koncentrēšanās spējas, labāku atmiņu un spēju pieņemt lēmumus. Relaksācija palēnina sirds ritmu, pazemina asinsspiedienu un atbrīvo no spriedzes. Katra diena būtu ne vien jāsāk enerģijas pilnam, bet tā arī diena jāpavada. Ir svarīgi atbrīvot savu darbu grafiku vairākas reizes dienā kaut uz piecām minūtēm un nodoties atpūtai.

Atslēgties no ārējās pasaules un praktizēt relaksāciju. To iespējams darīt vairākos veidos un tas noteikti ir pa spēkam ikvienam. Viena no pašsaprotamākajām metodēm ir koncentrēšanās uz savu elpošanu. Esam noteikti dzirdējuši, kā satraucošās situācijās mums saka – elpo, tikai elpo! Un bieži vien šo padomu neņemam par nopietnu un efektīvu. Lai arī dziļas ieelpas un izelpas ir labs veids, kā nomierināties, efektīvs veids kā pārvaldīt stresu ir koncentrēšanās uz elpošanu. Ja tu uz brīdi iedziļinies savā elpošanas ritmā un pievērs tam uzmanību, lēnām viss apkārt notiekošais sāks izzust. Šis ir lielisks meditācijas veids, ko piekopt un ar katru praktizēšanās reizi apkārtējie trokšņi izzudīs ātrāk un pilnīgāk.

Ja atpūtai ir vairāk laika, tad lieliska izvēle ir progresīva muskuļu atslābināšana. Šis vingrojums ietver muskuļu sasprindzināšanu un tūlītēju to atslābināšanu. Šajā mirklī arī vislabāk var novērot, kuras muskuļu grupas ir visvairāk saspringušas. Tāpat palīdz arī vizualizācijas vingrinājumi – iedomājies savu mierīgo vietu un sāc vizuāli iztēloties telpas vai vietas detaļas, skaņas, siltuma temperatūru līdz sajūtas ir līdzīgas kā tajā vietā.

Ja atpūtai izdodas veltīt vēl vairāk laika, tad lielisks veids relaksēties ir pastaiga vai kāda SPA procedūra – masāža, SPA rituāls, baseina apmeklējums, pirts vai floutings.

Floutings ir labākais veids pilnvērtīgai relaksācijai

Floutings ir nomierinoša ūdens procedūra, kas sniedz iespēju sajust bezsvara stāvokli, izjust vēl nebijušas sajūtas un palutināt sevi ar veselībai tik ļoti nepieciešamo relaksācijas pauzi no ārējās pasaules. Floutinga procedūra notiek slēgtā baseinā, telpā, kas ir īpaši aprīkota un piemērota absolūtai relaksācijai. Tā nelaiž cauri ne skaņu, ne gaismu. Procedūra norisinās pilnīgā tumsā, lai acis spētu atpūsties gan atvērtā, gan aizvērtā veidā.

Floutēšana notiek 30cm seklā baseinā, kas piepildīts ar magnija sāls ūdeni. Tā temperatūra tiek pielāgota ķermeņa temperatūrai un sasniedz aptuveni 36 grādus. Ūdens ir 5 reizes blīvāks nekā jūras ūdens – tieši šis faktors rada floutēšanas jeb lidojuma sajūtu, bezsvara stāvokli. Sākotnēji ūdens šķiet silts, taču pēc pāris minūtēm to vairs nejūt, jo ķermenis pierod pie temperatūras. Tas arī veido šo sajūtu, ka tu atrodies bezsvara stāvoklī gaisā.

Īpašu noskaņu veido arī nomierinošā mūzika. Procedūru iespējams baudīt arī pilnīgā klusumā – tas atkarīgs no katra individuālajām vēlmēm. Taču iespējams arī floutēt nomierinošas mūzikas pavadījumā, kas dažiem spēj palīdzēt atbrīvoties un nodoties meditācijai. Floutinga baseins ir divvietīgs, tāpēc šo relaksējošo procedūru iespējams izbaudīt divatā. Ja jūties drošāk un mierīgāk kāda cilvēka sabiedrībā, tad, iespējams, šo procedūru varat izbaudīt kopā.

Ceļojums bezsvara stāvoklī jeb floutings ir pieejams arī Latvijā, Floating Universe salonā Rīgā. Floutinga procedūra galvenokārt ir domāta tiem, kas vēlas pamēģināt ko jaunu un reizē atbrīvot ķermeni un prātu no visām ikdienā sakrātajām raizēm. Ir veikti daudzi zinātniski pētījumi, kas pamato floutingu kā lielisku stresa noņēmēju un iesaka to izmēģināt ikvienam.

Kā floutings ietekmē garīgo un fizisko veselību?

Floutings ir īpaši relaksējoša procedūra, jo tā sniedz veselu lērumu veselību uzlabojošus efektus. Floutinga baseinā izšķīdinātajai magnija sālij piemīt daudzas dziednieciskas īpašībs. Šī sāls ir galvenais iemesls tam, ka procedūras laikā tiek izjusts bezsvara stāvoklis. Tāpat magnija sāls efektīvi iedarbojas uz ādas nomierināšanu un ir pierādīts palīgs cīņā pret akni, pampumu un pat celulītu. Tāpat pēc procedūras āda kļūst maiga un samtaina, tiek izvadīti toksīni un atjaunota bojāta āda.

Floutinga procedūra galvenokārt palīdz, protams, pret stresu un nogurumu. Ir zinātniski pierādīts, ka floutinga laikā iespējams izjust tik dziļu relaksāciju, ka tā palīdz ar satraukuma un pat depresijas novēršanu. Ņemot vērā to, ka depresija veidojas galvenokārt no papildus stresa, floutinga laikā veidotie endorfīni jeb tā saucamie laimes hormoni tiek izdalīti papildus apjomā, kas ir lieliski cīņā pret šo nejauko stāvokli. Tāpat floutinga laikā tiek ievērojami samazināts kortizola jeb stresa hormona daudzums, uzlabojas veģetatīvā nervu sistēmas darbība.

Floutings ne vien palīdz relaksēties, bet arī ir lielisks palīgs muskuļu atslābināšanā un atbrīvošanā no krampjiem. Tāpat šī procedūra ir lieliska atpūta pēc treniņa, jo tiek ierobežota arī pienskābes izdalīšanās, kas ir galvenais iemesls muskuļu stīvumam un sāpēm. Tāpēc pēc kārtīga treniņa sporta zālē floutings ir tieši tas, kas nepieciešams, lai atbrīvotos no sāpēm.

Floutinga procedūra ir ieteicama aptuveni reizi nedēļā, taču to vērts izmantot vismaz reizi mēnesī. Pēc vairākām apmeklēšanas reizēm noteikti ir manāms stresa līmeņa samazinājums. Šis noteikti ir labākais veids pilnvērtīgai atpūtai.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *